Adakah anda mempunyai soalan berkenaan self-storage? Anda mungkin boleh mendapati jawapan kepada soalan-soalan anda di sini. Sebagai alternatif, anda juga boleh hubungi kami di 1300 22 0288 (Domestik) atau +603 2027 4755 (Antarabangsa) untuk bercakap dengan staf kami.

Klik pada setiap soalan untuk melihat jawapan

Memahami Self-Storage

J:

Self-storage membolehkan orang ramai dan perniagaan untuk menyimpan barang-barang mereka, pada kadar yang berpatutan, untuk jangka masa yang fleksibel bermula daripada 2 minggu. Self-storage menyediakan unit-unit storan yang selamat untuk individu, keluarga dan perniagaan.

Dengan self-storage, rumah menjadi bebas dari kekusutan, perniagaan kecil mempunyai ruang untuk berkembang dan pelanggan kami mempunyai ketenangan fikiran bahawa barangan mereka berada di tempat yang selamat dengan akses 24 jam sehari.

Extra Space Asia menyediakan kemudahan self-storage yang moden, bersih, terang dan mempunyai sistem keselamatan 24 jam canggih termasuk sistem kod akses peribadi yang membolehkan pelanggan untuk mengakses unit storan mereka mengikut keselesaan mereka sendiri, tujuh hari seminggu, 365 hari setahun. Pelanggan menyewa unit yang bersih, kering, peribadi, serba lengkap dan menguncinya dengan mangga kunci milik mereka sendiri.

Self-storage menawarkan pelanggan pelbagai saiz unit storan, memberikan mereka fleksibiliti untuk menyewa saiz ruang mengikut keperluan mereka. Ini terdiri daripada unit loker kecil dan unit besar seperti unit storan 13 kaki persegi hingga unit storan sebesar 86 kaki persegi. Pelanggan juga bebas untuk meningkatkan atau mengurangkan saiz unit storan pada bila-bila (tertakluk kepada unit yang sedia ada).

J:

Ciri-ciri lazim yang ditawarkan di setiap fasiliti Extra Space Asia self-storage adalah:

  • 24 jam akses x 7 hari tanpa had melalui akses kod pin yang terjamin
  • 24 jam sistem keselamatan CCTV
  • Sistem penggera individual bagi setiap unit self-storage
  • Penggunaan troli, pallet jack dan tangga tanpa caj
  • Bantuan tersedia dari staf kami yang berdedikasi
  • Box Shop untuk memenuhi keperluan pembungkusan anda
  • Hanya dua minggu notis penamatan diperlukan
  • Tiada penalti untuk meningkatkan atau mengurangkan saiz unit self-storage yang anda perlukan (tertakluk kepada terma dan syarat)

Ciri-ciri khusus berbeza dari fasiliti ke fasiliti, dan juga tertakluk kepada unit yang sedia ada.

J:

Berbeza dengan storan tradisional, self-storage membolehkan anda untuk menyewa ruang yang tepat dan sesuai dengan keperluan khusus anda. Anda tidak perlu membayar untuk ruang tambahan yang anda tidak perlukan dan saiz unit storan anda boleh ditingkatkan atau dikurangkan pada bila-bila masa (tertakluk kepada terma dan syarat).

Sebelum ini, pengguna storan peribadi atau perniagaan terpaksa bergantung kepada syarikat-syarikat dan organisasi storan yang besar untuk menyimpan barang-barang mereka bagi pihak mereka dengan akses terhad, tiada fleksibiliti dan kontrak jangka panjang.

Dengan self-storage, penyelesaian mudah kini terssedia.

J:

Anda boleh menyimpan hampir apa-apa sahaja. Contoh barangan yang lazim disimpan adalah perabot, dokumen-dokumen penting, buku, bahan binaan, stok perdagangan, wain, barangan antik, peralatan sukan dan lain-lain. Anda juga boleh menyimpan koleksi anda dan apa-apa barangan yang anda menghargai tetapi tidak perlukan di rumah atau pejabat anda.

Jika anda tidak pasti sama ada barangan anda dibenarkan atau tidak untuk disimpan di kemudahan kami, sila hubungi mana-mana staf kami dan mereka akan membantu anda.

J:

Barang-barang yang tidak mematuhi syarat keselamatan dan peraturan adalah tidak dibenarkan untuk disimpan di self-storage. Barang-barang ini termasuk:

  • Bahan-bahan berbahaya seperti barangan letupan dan mudah terbakar
  • Barang-barang mudah rosak yang boleh mereput, contohnya makanan yang terdedah
  • Benda hidup seperti haiwan dan tumbuh-tumbuhan
  • Barang-barang kecurian atau salah disisi undang-undang seperti dadah, senjata api dan lain-lain

Akses

J:

Anda mempunyai kebebasan untuk mengakses item anda tujuh hari seminggu, 24 jam sehari. Teruskan dengan menambah atau mengeluarkan barang-barang dari unit storan anda pada bila-bila masa sahaja mengikut keselesaan anda.

J:

Hanya penyewa berdaftar akan diberikan akses kepada unit storan anda. Untuk memberi kebenaran kepada orang lain, kedua-dua penyewa dan pihak yang diberi kebenaran akan dikehendaki menandatangani Borang Kebenaran.

Kos Penyewaan Unit Storan

J:

Setelah tempoh storan anda bermula, akses kepada unit storan anda adalah percuma sepanjang masa.

J:

Harga yang disenaraikan oleh staf kami termasuk caj penyimpanan, caj perkhidmatan, bil-bil utiliti dan kos penyelenggaraan. Tiada kos tersembunyi.

Anda boleh membeli perlindungan insurans tambahan bagi yang tidak termasuk dalam perjanjian kami.

Deposit keselamatan sebanyak caj penyimpanan satu bulan diperlukan pada permulaan penyimpanan dan akan dikembalikan apabila anda mengosongkan unit storan anda.

J:

Tidak. Harga berbeza dari fasiliti ke fasiliti.

J:

Tujuan deposit keselamatan adalah untuk melindungi kedua-dua kepentingan penyimpan dan pembekal yang sah. Selagi unit storan dikembalikan kepada kami dalam keadaan asalnya apabila mengosongkan ruang anda, deposit keselamatan akan dikembalikan kepada anda sepenuhnya.

J:

Tidak. Promosi RM1 pindah masuk kami hanya sah untuk pelanggan kali pertama.

Insurans

J:

Extra Space Asia telah bekerjasama bersama AON Malaysia untuk menyediakan perlindungan insurans pada kadar yang berpatutan selaras dengan keperluan pelanggan.

J:

Insurans meliputi kebakaran, kilat dan / atau bahaya luaran (termasuk kerosakan air kecuali kerosakan yang disebabkan oleh pemeluwapan; kecurian akibat daripada masuk secara paksa dan bahaya lain yang disenaraikan dalam insurans storan borang permohonan *), dan barangan hendaklah diinsuranskan berdasarkan harga anggaran. Jika kerosakan atau kecurian berlaku, anda akan layak untuk menuntut nilai yang diinsuranskan anda pilih. Tuntutan insurans sentiasa mempertimbangkan susut nilai apabila menentukan jumlah yang hendak dibayar.

Untuk sebarang maklumat lanjut, sila rujuk kepada AON Malaysia, rakan kongsi kami dalam menyediakan perlindungan insurans.

J:

Tidak. Liputan insurans bagi pelanggan yang menyimpan wain adalah sama dengan liputan insurans yang tersedia.

Untuk sebarang maklumat lanjut, sila rujuk kepada AON Malaysia, rakan kongsi kami dalam menyediakan perlindungan insurans.

Pendaftaran dan Pembayaran

J:

Tidak semestinya. Anda boleh memilih mana-mana hari (termasuk hari Ahad dan hari kecutian am) mengikut keselesaan anda untuk memulakan sewa unit storan.

J:

Kami boleh menempah unit storan untuk anda sehingga satu bulan apabila anda meletakkan deposit bersamaan dengan kadar sewa sebulan.

J:

Pelanggan perlu mengemukakan dokumen pengenalan (IC) / pasport untuk pengesahan, serta butir-butir hubungan sah.

Untuk pelanggan komersial, anda dikehendaki untuk membawa SSM / Form 9 syarikat anda dan cop rasmi syarikat untuk mengesahkan dokumen-dokumen.

J:

Anda boleh membayar menggunakan kad kredit melalui dalam talian Pay Online UOB Bank dan Inter Bank Transfer, atau kunjungi kami di fasiliti kami dan membayar secara tunai, cek atau kredit kad.

J:

Tidak. Cuma menandatangani perjanjian penyimpanan yang pendek dan anda akan bersedia untuk pindah masuk. Kontrak anda adalah perjanjian bulan-ke-bulan dengan Extra Space Asia dan terdiri daripada kontrak dua halaman yang mudah, yang tidak mengambil masa yang lama untuk selesai.

Pemindahan dan Pemberhentian

J:

Anda perlu menamatkan perkhidmatan unit anda di satu fasiliti Extra Space Asia dengan memberi notis 14 hari dan mendaftar sebagai pelanggan baru di fasiliti Extra Space Asia lain. Ini tertakluk kepada unit yang sedia ada dan diskaun harga yang mungkin berbeza.

J:

Kami hanya memerlukan notis betulis 14 hari untuk mengosongkan unit anda.

Bayaran balik deposit keselamatan anda akan diproses dan apa-apa wang yang tidak digunakan akan dikembalikan. Notis hendaklah diberikan secara bertulis, sama ada melalui pos atau e-mel.

Logistik

J:

Kami hanya menyediakan bahan-bahan untuk kegunaan pembungkusan untuk dibeli di Box Shop kami pada harga yang berpatutan. Anda akan menemui pelbagai bahan termasuk kotak, pembungkus gelembung, marker, pita pelekat, plastic pembalut, pemotong kotak dan juga mangga kunci.

J:

Tidak. Ini adalah untuk memastikan bahawa anda adalah pemegang kunci tunggal bagi unit anda. Anda boleh membeli mangga kunci yang baru di mana-mana fasiliti Extra Space Asia. Hanya anda yang mempunyai kunci untuk mangga anda.

J:

Ya. Kami mempunyai troli, pallet jack dan tangga tersedia untuk kegunaan pelanggan secara percuma.

Bantuan

J:

Staf kami sentiasa bersedia untuk menjawab apa-apa soalan yang anda mungkin ada pada bila-bila masa sahaja!

J:

Anda boleh menghubungi Nombor Bantuan Kecemasan kami selepas waktu pejabat. Nombor Bantuan Kecemasan terletak pada papan kekunci dan boleh didapati di setiap lokasi pintu masuk dan keluar daripada tempat storan berkenaan.

*Butiran lengkap mengenai terma-terma, syarat dan pengecualian disenaraikan dalam borang permohonan insurans storan.

Extra Space and its agents may from time to time request such information (including your name, mailing address, e-mail address, type of request or other information) to provide you with a service or correspondence such as newsletters or promotional materials, or inform you of additional information and services, or to contact you regarding changes to the contents of this website. We may also use such information for any other purposes for which we have obtained your consent.

However, if you have registered your telephone number with the national Do Not Call (DNC) Registry, we will not send you promotional or marketing messages via your telephone unless you have provided Extra Space with your consent to do so. If you have previously provided Extra Space with such consent, then unless this is withdrawn, we may continue to send promotional and marketing messages via your telephone.

You may send us an email to promotions@extraspace.com.sg if you wish to access and/or correct your personal information provided earlier. You may also at any time choose not to receive such updates by sending us an email at info@extraspaceasia.com to inform us of your decision. Please give Extra Space and its agents a reasonable amount of time to attend to your request as Extra Space and its agents may at times, receive large volumes of email requests of varying nature. To safeguard your personal data, all electronic storage and transmission of personal data are secured with the appropriate security technologies, Extra Space and its agents use reasonable endeavour to protect personal information from loss, misuse and alteration. Only authorized employees of Extra Space and its agents who are bound by Extra Space confidentiality obligations will have access to your personal information.

By accessing this website and obtaining the facilities, products or services offered through this website, you agree that Singapore law shall govern such access and the provision of such facilities, products and services and you agree to submit to the exclusive jurisdiction of the Singapore courts

This website may contain links to third-party websites whose data protection and privacy policies and practices differ from Extra Space and its agents’. Extra Space and its agents are not responsible for the content and privacy policies and practices of third-party websites.

Extra Space reserves the right to amend this Privacy Statement from time to time without prior notice to you. Should there be any amendments, the revised statement will be posted on this website and shall only apply to data collected after the effective date of the revised statement. Your continued use of this website following any privacy statement posted will constitute your agreement to the new Privacy Statement as amended.